Het gezinsverbruik groeit in januari met meer dan 1 cent

De consumptiestatistieken hebben betrekking op de omvang. Dat betekent dat ze gecorrigeerd zijn voor tariefwijzigingen. Daarentegen zijn ook wijzigingen in de inhoud van de aankooptijd gecorrigeerd. Volgens de Februari CBS Consumer Radar waren de gebruiksvoorwaarden in februari voordeliger dan in januari.

2021 februari -11,1
2021 maart 0,4
2021 april 12,8
2021 mei 11,8
2021 juni 8
2021 juli 3,1
2021 augustus 4
2021 september 5,3
2021 oktober 10,1
2021 november 10,7
2021 december 5,9
2022 januari 12,8
2022 februari 14,4
2022 maart 10
2022 april 9,6
2022 mei 5
2022 juni 5,1
2022 juli 3
2022 augustus 1,3
2022 september 1,4
2022 oktober 0,6
2022 november 1,9
2022 december 9,3
2023 januari 5,4
2023 februari 2,8
2023 maart 2,5
2023 april 0,6
2023 mei 0,1
2023 juni 0,8
2023 juli -0,9
2023 augustus 0,3
2023 september -0,7
2023 oktober 2,1
2023 november -0,1
2023 december -0,4
2024 januari 1
2024 februari 0,4
2024 maart 0,5
2024 april 0,7
2024 mei 0,5
2024 juni -0,9
2024 juli 1,4
2024 augustus 1,2
2024 september 2,2
2024 oktober 1
2024 november 0,9
2024 december 1,8
2025 januari 1,2

Meer goederen en diensten

Consumenten besteedden 3,2 deel & nbsp, meer aan voedsel en dranken in januari, aangepast voor kostenveranderingen. Ze kochten ook 1,5 procent robuustere producten dan een jaar eerder. Ze kochten meestal meer kleding, schoenen en dingen voor het huis. Toch gebruikten huiseigenaren 0,5 procent minder extra producten dan in januari 2024 zoals stroom en motorische energie.

Klanten daalden 0,9 % meer oplossingen in januari. Ze hebben grotendeels meer besteed aan vervoer en communicatie, het verstrekken en recreatie en traditie. De dienst geldt voor meer dan de helft van de totale kosten voor thuisgebruik door gezinnen.

Voedingsmiddelen en dranken 3,2
Duurzame producten 1,5
Diensten 0,9
Andere punten -0,5
Totaal 1,2

Gunstiger gebruiksproblemen in februari

Het CBS publiceert ook regelmatig rapporten over de problemen voor gebruik in de gebruiksradar. De consumptie van huishoudens hangt onder meer samen met de verwachtingen van de klant, de arbeidsmarktpositie en de ontwikkeling van hun woning. De sensorindicatoren zijn ook gerelateerd aan thuisgebruik, maar een vooruitgang in omstandigheden betekent niet automatisch een hogere gebruiksgroei.

Volgens het gebruik van radar&nbsp in februari waren de gebruiksvoorwaarden voordeliger dan in januari. Dit is vooral omdat producenten optimistischer waren over de ontwikkeling van hun arbeid.

Plaats een reactie