Voor de eerste keer ooit werd gevraagd in welke taal medewerkers aan het werk converseren. De meest gebruikte taal is 23 cent na Nederlands Engels wanneer sommige worden gesproken door mensen en  .
De meest populaire misstanden worden veroorzaakt door pluralisme in industrieën zoals landbouw en bouw.
Men begrijpt elkaar niet altijd, volgens meer dan 1 op de 3 werknemers (36 procent) die meer dan één taal aan het werk gebruiken. Fouten komen het meest voor op het gebied van bouw (49 %), landbouw (48 %) en industrie (46 %). Minstens 20 en 23 procent van de mensen in het openbaar management en onderwijs ervaren niet altijd tweetaligheid op de werkplek.
Totaal | 2,8 | 6,2 | 26,9 |
---|---|---|---|
Bouw | 3,6 | 7,9 | 37,2 |
Landbouw | 5,2 | 7,9 | 34,6 |
Industrie | 4,1 | 9 | 33,1 |
Horeca | 5 | 5,9 | 30,2 |
Vervoer | 3,1 | 10 | 27,8 |
Handel | 3,2 | 7,3 | 26,8 |
Financieel | 1,3 | 4,7 | 25,4 |
Zakelijk | 2,2 | 4,6 | 24,5 |
Recreatie | 1,8 | 4,4 | 23,4 |
ICT | 0,8 | 2,4 | 24,7 |
Zorg | 1,2 | 4,7 | 21,2 |
Onderwijs | 0,8 | 2,3 | 19,5 |
Bestuur | 2 | 3,1 | 15 |
Problemen op het werk zijn de meest gemelde resultaten
Meer dan 90 procent van de werknemers in bedrijven waar meerdere talen worden gesproken op het werk rapport fouten in de baan of het werk worden niet goed uitgevoerd omdat collega’s niet altijd begrijpen elkaar goed. Bovendien beweert 4 % dat pluralisme gevoelens van isolatie veroorzaakt. Meer dan 1 procent van de mensen beweert dat het gevaarlijke omstandigheden of verwondingen veroorzaakt.
Functieproblemen of onjuist werk gedaan. |
10,4 |
---|---|
Voel je gediskwalificeerd | 4,1 |
Ruzie | 2,3 |
Een ander probleem | 2,3 |
Bevooroordeeld gevoel | 1,7 |
Onveiligheid of onveilige omstandigheden | 1,2 |
1 ) De afgelopen twaalf maanden. |
problemen veroorzaakt door veranderingen in de taal van de klant
Zelfs misverstanden met cliënten die ook patiënten, reizigers, ouders of leerlingen kunnen zijn………………………………………………………………………………………. Consumenten kennen ze niet altijd goed of kennen ze niet altijd wanneer ze te maken hebben met , volgens 37 procent van de mensen. Dit komt het meest voor op het gebied van gezondheidszorg (50 %), catering (44 %), handel (43 %) en transport (42 %). In 15 procent van de gevallen waarin door fouten zijn gemaakt, is de taak nooit naar behoren uitgevoerd. Daarnaast zijn er momenten waarop fouten of problemen tussen klanten (ongeveer 6 procent) voortvloeien uit .
Meer dan een vierde van de werknemers werkt bij tweetalige organisaties.
36 procent van alle mensen beweert dat leden van de groep in meer dan één taal met elkaar communiceren. De meest voorkomende gebieden van meertaligheid op het werk zijn de landbouw (54%), de industrie (57%) en ICT (59%). Mensen in de zorg- en overheidsdiensten melden dit minder vaak, met meer dan 15 % en 12 %, beide.
Totaal | 36,1 |
---|---|
ICT | 59,1 |
Industrie | 57 |
Landbouw | 53,7 |
Vervoer | 50,6 |
Financieel | 50,3 |
Horeca | 49 |
Zakelijk | 44,2 |
Handel | 40,2 |
Bouw | 31,5 |
Recreatie | 31,2 |
Onderwijs | 26,5 |
Bestuur | 14,8 |
Zorg | 12,1 |