Voor de eerste keer ooit werd gevraagd in welke taal medewerkers aan het werk converseren. De meest gebruikte taal is 23 procent na het Nederlands Engels wanneer sommige worden gesproken door mensen en  .
De meest populaire fouten worden veroorzaakt door pluralisme in industrieën zoals gewassen en de bouw.
Men begrijpt elkaar niet altijd, volgens meer dan 1 op de 3 werknemers (36 procent) die meer dan één taal aan het werk gebruiken. Misvattingen komen het meest voor in de industrie (49%), de landbouw (48%) en de industrie (46%) met de meerderheid in de bouw. Minstens 20 en 23 procent van de mensen in het openbaar management en onderwijs ervaren niet altijd pluralisme op de werkplek.
Totaal | 2,8 | 6,2 | 26,9 |
---|---|---|---|
Bouw | 3,6 | 7,9 | 37,2 |
Landbouw | 5,2 | 7,9 | 34,6 |
Industrie | 4,1 | 9 | 33,1 |
Horeca | 5 | 5,9 | 30,2 |
Vervoer | 3,1 | 10 | 27,8 |
Handel | 3,2 | 7,3 | 26,8 |
Financieel | 1,3 | 4,7 | 25,4 |
Zakelijk | 2,2 | 4,6 | 24,5 |
Recreatie | 1,8 | 4,4 | 23,4 |
ICT | 0,8 | 2,4 | 24,7 |
Zorg | 1,2 | 4,7 | 21,2 |
Onderwijs | 0,8 | 2,3 | 19,5 |
Bestuur | 2 | 3,1 | 15 |
Fouten op het werk zijn de meest gemelde resultaten
Meer dan 90 procent van de werknemers in bedrijven waar meerdere talen worden gesproken op het werk rapport fouten in de baan of het werk worden niet goed uitgevoerd omdat medewerkers niet altijd elkaar goed kennen. Bovendien beweert 4 % van de respondenten dat uitsluiting leidt tot emoties. Meer dan 1 procent beweert dat het letsel of gevaarlijke omstandigheden veroorzaakt.
Fouten op het werk of onjuist werk correct gedaan |
10,4 |
---|---|
Voel je gediskwalificeerd | 4,1 |
Ruzie | 2,3 |
Een ander probleem | 2,3 |
gevoel bevooroordeeld | 1,7 |
Onveiligheid of schadelijke omstandigheden | 1,2 |
1 ) De afgelopen twaalf maanden. |
problemen veroorzaakt door variaties in de taal van de klant
Zelfs fouten met cliënten die ook patiënten, reizigers, ouders of leerlingen kunnen zijn………………………………………………………………………………………. Consumenten kennen ze niet altijd goed of kennen ze niet altijd wanneer ze te maken hebben met , volgens 37 procent van de mensen. Dit komt het meest voor op het gebied van transport (42 %), catering (44 %) en gezondheidszorg (50 %) en handel (43 %). Het werk werd niet naar behoren uitgevoerd in 15 procent van de gevallen waarin door taalkundige verschillen fouten werden gemaakt. Bovendien zijn er momenten waarop de taalkundige verschillen van klanten leiden tot meningsverschillen of conflicten (6 %).
Meer dan een vierde van de werknemers werkt in multiculturele organisaties.
36 procent van alle mensen beweert dat leden van de groep in meer dan één taal met elkaar communiceren. De meest voorkomende gebieden van meertaligheid op het werk zijn ICT (59%), industrie (57%) en landbouw (54%). De minst voorkomende klacht wordt ingediend door werknemers in de zorg- en overheidsdiensten, met meer dan 15 % respectievelijk 12 %.
Totaal | 36,1 |
---|---|
ICT | 59,1 |
Industrie | 57 |
Landbouw | 53,7 |
Vervoer | 50,6 |
Financieel | 50,3 |
Horeca | 49 |
Zakelijk | 44,2 |
Handel | 40,2 |
Bouw | 31,5 |
Recreatie | 31,2 |
Onderwijs | 26,5 |
Bestuur | 14,8 |
Zorg | 12,1 |