De afdeling Uitval/Outwerp behandelt toepassingen en mutaties die niet kunnen worden verwerkt door het geautomatiseerde systeem van Service Supplementen (Toestemmingen) en applicaties en wijzigingen geselecteerd in het kader van service of toezicht (Toestemmingen). De belangrijkste begrippen zijn de legitieme toewijzing van heffingen, de toepassing van menselijke eisen, de verlening van juridische diensten en de effectieve uitvoering van processen. Het Flexteam zorgt voor continuïteit van de dienstverlening binnen de administratie. Als er pieken in de reguliere baan aanbod, of als er nieuwe of bijkomende dingen.
In zijn functie als kantoorhoofd kan Maurits een belangrijke factor zijn voor de meer burgergerichte planningsprocessen op het gebied van Uitval/Outwerp. Bij het ontwerpen en implementeren van de methoden wordt het standpunt van het lid als uitgangspunt genomen en de relatie met het lid is cruciaal.
Maurits is al business system administrator bij Centric en is uiteindelijk verantwoordelijk voor software oplossingen voor civiele zaken, dataoverdracht, betaling en begraafplaats administratie. Hij heeft 135 werknemers in Nederland, Roemenië en Litouwen. Hij is tevens lid van het management van de afdeling Publieke Sector. Voordat hij bij Centric kwam, bekleedde hij vaste en leidinggevende functies bij het ministerie van Defensie, Atos Consulting en Wigo4it.
Maurits studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij voltooide ook de LSS Black Belt documentatie met Lean Six Sigma Partners.
Jurgen Baidenmann, directeur van de operatie:
Ik ben erg tevreden met het bezoek van Maurits hier. Maurits heeft veel ervaring in het beheren van semi-massale methoden. Hij kijkt niet alleen naar het werk met een business-based processieve verschijning, maar besteedt zelfs aandacht aan de mens.
Maurits Gortemaker:
Ik ben erg blij met mijn nominatie als hoofd van de afdeling Uitval/Outwerp. Het kantoor dat ik op het punt sta uit te voeren is zelfs cruciaal voor het individuele en ondersteunende gezicht van servicekosten. Wij staan voor een goed, soepel en duidelijk beheer naar de bewoner. Ik kijk ernaar uit om dit samen met al mijn collega’s vorm te geven!
Dit bezoek aan een ABD-optreden werd verricht via een proces van het directoraat-generaal Overheidsadministratie. DGABD heeft de selectie voor dit interview uitgevoerd en de keuzeondersteuning ondersteund. De leegte is uitgebreid aangekondigd en iedereen kan gebruiken.