De consumptie van het huishouden neemt in oktober met 0,4% toe.

Groottecijfers houden verband met de innamecijfers. Dat betekent dat ze gecorrigeerd zijn voor tariefwijzigingen. Daarentegen zijn ook wijzigingen in de inhoud van de aankooptijd gecorrigeerd. De November CBS Consumer Radar vond dat de marktvoorwaarden voor gebruik in november minder gunstig waren dan die in oktober.

2020 november -7,1
2020 december -10,8
2021 januari -11,9
2021 februari -11,1
2021 maart 0,4
2021 april 12,8
2021 mei 11,8
2021 juni 8
2021 juli 3,1
2021 augustus 4
2021 september 5,3
2021 oktober 10,1
2021 november 10,7
2021 december 5,9
2022 januari 12,8
2022 februari 14,4
2022 maart 10
2022 april 9,6
2022 mei 5
2022 juni 5,1
2022 juli 3
2022 augustus 1,3
2022 september 1,4
2022 oktober 0,6
2022 november 1,9
2022 december 9,3
2023 januari 5,4
2023 februari 2,8
2023 maart 2,5
2023 april 0,6
2023 mei 0,1
2023 juni 0,8
2023 juli -0,9
2023 augustus 0,3
2023 september -0,7
2023 oktober 2,1
2023 november -0,1
2023 december -0,4
2024 januari 1
2024 februari 0,4
2024 maart 0,5
2024 april 0,7
2024 mei 0,5
2024 juni -0,9
2024 juli 1,4
2024 augustus 1,5
2024 september 2,6
2024 oktober 0,4

Meer goederen en diensten

Gebruikers hebben 2.2 pct meer groene producten gekocht. Ze kochten voornamelijk meer apparatuur en elektrische apparatuur. Bovendien kochten ze energie en water voor maar liefst 1 procent meer dan in oktober 2023. Ze gaven 2,5 procent minder uit aan eten en drinken, aangepast voor kostenveranderingen.

Klanten verloren 0,4 % meer bedrijven in oktober. Zij hebben grotendeels meer besteed aan vervoer en communicatie, recreatie en sociale dienstverlening. Meer dan de helft van alle particuliere consumptie-uitgaven van huishoudens bestaat uit bedrijfsgebruik.

Groene goederen 2,2
Andere punten 1,5
Diensten 0,4
Voedingsmiddelen en dranken -2,5
Totaal 0,4

Consumptievoorwaarden minder gunstig in november

Bovendien, Het CBS publiceert regelmatig rapporten over de gebruiksvoorwaarden van de radar. De consumptie van huishoudens wordt beïnvloed door de anticipatie van de klant, de toestand van de arbeidsmarkt en de groei van hun activa, onder andere. Hoewel het gezinsverbruik ook aan de radarindicatoren is gekoppeld, betekent een betere situatie niet altijd een hogere consumptiegroei.

De problemen voor gebruik in november waren minder gunstig dan in oktober, volgens de intake radar &nbsp. Dit is in de eerste plaats te wijten aan de lagere beurskosten die elk jaar werden verhoogd en de daling van het aantal werknemers per jaar.

Plaats een reactie